ametisten

Kategori: Andlighet

Under kudden eller buren till sängs hjälper ametisten mot sömnproblem ochmardrömmar och förhindrar att man försover sig. Ametisten är en mäktig resesten, skyddar mot tjuvar, sjukdom och annan fara.

Vid utbyte av ametister mellan älskande par stärks banden. När män bär den, sägs den dra till sig goda kvinnor. Den är en andlig sten - en sten för frid. Håll den i vänster hand för att uppnå lugn. Den tar bort fruktan och ökar hoppfullheten. Den avlägsnar skuldkänslor och självbedrägeri och hjälper mot alkoholism och frosseri.

Ametisten skärper ditt sjätte sinne. Den lär dig att släppa taget och känna tillit, att ge upp gammalt och låta dig fyllas på ett nytt och bättre sätt och låta universums krafter leda din väg.

Ametisten ökar också den mentala förmågan, förbättrar minnet och lindrar huvudvärk. Placera ett ametistkluster på ditt meditationsbord eller bär en runt halsen för att fördjupa din meditation. Ametist är för tredje ögat och kronchakrat.



Det passar ju bra att jag har min ametist som ett halsband då ♥

Kommentarer

  • Gandalf säger:

    sån skulle jag behöva! typ mot sömnproblem ;)

    2011-07-13 | 14:54:21
    Bloggadress: http://lisagallneby.blogg.se/
  • Gandalf säger:

    RE: haha om man ändå var som du och inte var rädd för mörker. Jag är ju paranoid också så jag tror det står värsta mördaren med köttyxa bakom varje hörn, jag är ett cp-barn! haha ;D

    2011-07-13 | 14:57:31
    Bloggadress: http://lisagallneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: