jade och månsten

Kategori: Andlighet

När jag var i Stockholm besökte jag bl.a. Kristallrummet där jag köpte två nya stenar, en vit Jade och en Månsten.
Den största är Jaden.
Jade var en helig sten i Kina och man trodde att den förlängde livet. Den är en lycko-, skydds- och visdomssten. den anses ha kraft över väderleksförhållanden och dra till sig kärlek och pengar.
Jade är lugnande och helande och den arbetar med de underliggande psykiska orsakerna för att bota sjukdomar. den är speciellt bra för njurar, hjärta och mage. Om man lägger den under kudden kommer man att komma ihåg sina drömmar tydligare.
Den lite mindre är en Månsten.
Månstenen drar till sig kärlek och hjälper till vid problem i relationer. Placera den under kudden för god sömn. den är en skyddsten vid resor, speciellt vid resor över vatten. Månstenen är en kvinnlig sten och hjälper män och kvinnor att öppna upp för sin "kvinnliga sida". Den neutraliserar negativa känslor och ger frid och harmoni. Månstenen hör ihop med hjärtchakrat och det är min favoritsten.
Blessed be ♥ lägg märke till min nya silver ring, med ett keltiskt mönster.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: