valley of the winds

Kategori: Andlighet

Jag brukar inte berätta för någon hur jag utför mina ritualer eftersom att jag känner att de är ganska personliga och det varierar så mycket från person till person hur man utför dem. Men denna som jag tänker kort berätta om nu är mycket enkel och det är nog fler som utför den på liknande sett.
Man kan väl säga att det är en typ av önskeritual. Alla gör dem på olika sett men det här är mitt sätt och det funkar för mig. Denna ritualen sträcker sig faktiskt över ett helt månvarv, den börjar vid fullmånen och avslutas vid nästa fullmåne. Jag skriver ner mina önskningar på små pappersbitar som jag sedan lägger i en vas. Detta gör jag ända fram tills månen är full igen då själva ritualen börjar kan man väl säga. Ibland är det många små lappar med önskningar och ibland inte, det brås helt på hur månaden har varit. Jag tar då mina lappar och håller dem i händerna. Jag tänder ljus som symboliserar elementen och ber dem att de ska hjälpa mina önskningar att slå in. Sedan tar jag en lapp och läser högt för mig själv vad jag har skrivit på den, slänger in den i elden (man kan vara utomhus eller inomhus och man har en öppenspis, men jag föredrar att vara utomhus) och tänker på önskningen. Röken kommer då att stiga mot himlen och Universum kommer höra min önskning och förhoppningsvis uppfylla den. Jag gör likadant med resten av önskningarna och tackar tillsist Universum och elementen. Ibland tar jag även askan från lapparna och häller i en bäck för att flodandarna ska höra dem.
Det var kort hur jag gör en mycket enkel men för mig kraftfull önskeritual ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: