the sun is going down

Kategori: Vikingatiden

Om två veckor ska jag och min syster Elin följa med vår pappa på en "affärsresa" till Ungern. Han tillverkar historiska hantverk i läder som vi säljer på vikinga- och medeltidsmarknader på sommaren. Super mysigt! och apropå det så har min mormor sytt klart min vikingaklänning, som jag visar bild på någon annan dag. Jaja tillbaka till ämnet, vi ska få följa med och det ska bli så roligt. Sist vi var där var 2007, så det var ett tag sedan. Vi ska bl.a. åka tåg ut på den ungerska landbygden (som är mycket fattig) till en stad som heter Debrecen, deras stadshus ser föresten exakt ut som jag har tänkt mig Rättens Hus i Distrikt 12, bara en parantes sådär haha. Tågresan skulle ta ungefär två och en halv timme så vi kommer hinna se massor utav Ungern, jag har ju faktiskt rötter från en stad inte långt ifrån Debrecen. Känner att jag är tankspridd och inte kan hålla mig till ämnet, så jag ger upp. Det ska i alla fall bli roligt att få komma bort från Sverige lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: