wretches and kings

Kategori: Träning

Jag har länge tänkt på hur medveten jag har blivit om vad för slags mat jag stoppar i munnen. Jag tror inte på drastiska förändringar som bara chockar kroppen, utan jag tror det måste komma naturligt så kroppen hinner vänja sig vid att man lägger av med onyttigheter. Varje gång jag äter någonting så tänker jag alltid på "konsekvenserna". Det har blivit lättare att avstå från godis, chips, glass etc, just därför att jag alltid tänker till en extra gång innan. Men det betyder ju inte att jag inte äter godis eller kakor, för det gör jag, men om man jämför mina matvanor med nu och för ett år sedan så äter jag tusen gånger så nyttigare nu. Och det har kommit med tiden. Det tar tid att byta matvanor och livsstil, men det behöver nog göra det för att man verkligen ska hinna känna efter ifall det är rätt. Jaha, och vad ville jag säga med detta då? jo, bli inte arg eller frusterad på dig själv om du ger efter för sötsuget, bara du är medveten om det. Tänk bara till en extra gång och inse att det kommer ta tid, men att det inte gör något. Nehe, nu ska jag kolla på gladiatorerna och visualisera att jag ska bli jätte vältränad, kanske universum håller med. Kärlek, Emma ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: