sömnproblem

Kategori: Allmänt

Senaste dagarna har jag inte kunnat sova. Jag somnar senare och senare för varje natt. Jag kan ligga och tänka, fundera och vrida mig i sängen i flera timmar innan jag ens börjar bli sömnig. Det konstiga är att jag inte är ett dugg trött på morgonen heller (vilket jag borde vara när jag har somnat vid klockan tre) tvärtom, jag går upp tidigare och tidigare. Jag försöker verkligen somna och det känns som om jag försökt allt, förutom sömnpiller då, men jag äter ju inte sånt. Hur kan detta komma sig? finns det någon metod för att komma in i de vanliga sömntiderna igen? och vad kan man göra för att slippa obehagliga drömmar?

Kommentarer

  • Gandalf säger:

    jag har samma problem, fast jag är mer att jag somnar en viss tid men jag kan gå och lägga mej flera timmar innan och ligga och vrida mej och till slut somna, fett jobbigt

    2011-07-04 | 10:36:25
    Bloggadress: http://lisagallneby.blogg.se/
  • Miiiin säger:

    Hittade in här och ville bara lämna en liten kommentar om hur fin din blogg är. Härliga färger! :)



    Vad gäller sovproblem hamnar vi nog alla där någon gång. Jag är en ständig grubblare, och kvällen tycks bara ett supertillfälle för tankar att virvla omkring. Jag har till slut fått börja med piller vid behov, men märker också att ljungté fungerar bra, liksom en kvällspromenad och en bok. Tyvärr är det så individuellt också vad som får en trött... men att undvika tv, dator och sånt där en timme innan man planerar att sova är väll standard :)



    Väl mött!

    2011-07-04 | 17:23:09
    Bloggadress: http://magicanatura.blogg.se/
  • Gandalf säger:

    Sam är redan din bästa vän och Frodo är min man hahah :D:D<3

    2011-07-05 | 10:29:12
    Bloggadress: http://lisagallneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här: