tai chi

Kategori:

Jag fick en tai chi instruktions film av min pappa för någon månad sen. Det är verkligen jätte roligt, även om det är ganska svårt i början så kommer man in i de lätta rörelserna rättså snabbt. Tai chi är ett begrepp inom den taoistiska filosofin. Ni vet yin och yang som är en helhet i ständig rörelse är samma sak som tai chi.
Man utför rörelserna långsamt (och ibland snabbt) i flytande serie där kroppen är avspänd, rörelserna mjuka men kraftfulla. Allting sker under djup koncentration. Jag tycker det är viktigt att hitta någonting som får ens kropp och sinne att slappna av. Jag testar på massa nya saker hela tiden, vissa saker fastnar jag verkligen för såsom yoga. Och andra saker släpper jag efter bara någon gång. Vi får väl se om några månader om tai chi är något för mig :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: