to keep me safe from harm

Kategori: Träning

Jag har länge haft ont på framsidan av smalbenen och idag kunde jag konstatera att jag har fått benhinneinflammation. Jag var ute och sprang och efter bara en kvart gjorde det så ont att jag praktiskt taget la mig ner i skogen och grät, ringde hem och blev hämtad. Snacka om drama queen! Benhinneinflammation kan orsakas av att man springer mycket på för hårt underlag, t.ex. asfalt. Först blev jag väldigt ledsen eftersom att jag insåg att all löpning i naturen och powerwalks är över för en tid. Så istället har jag träningcycklat och styrketränat idag, inte lika kul som löpningen men vad ska man göra, man vill ju inte få kronisk benhinneinflammation. Hoppas ni andra mår bra i alla fall! SVT söker människor som vill leva ett sundare liv och komma i form så om du känner för att få en spark i baken så anmäl dig på svt.se, tips bara. Ha det bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: